Saturday, February 5, 2011

Bangunan lama bakal beroperasi kembali ?

Jika anda pertama kali ke Seremban mesti anda terkejut bila disajikan dengan pemandangan bangunan terbiar tatkala anda mula memasuki bandar Seremban setelah keluar dari tol Seremban berhampiran Muzium Negeri.Bagi penduduk Negeri Sembilan,itu adalah fenomena yang biasa dilihat saban tahun malahan ada beberapa lagi bangunan terbiar dan terbengkalai di sekitar bandar Tanah Adat Perpatih ini.Ada antaranya yang dah boleh jadi kolam renang gergasi.

Rasanya semenjak negara mengalami kemelesetan ekonomi dulu,bangunan-bangunan itu terus terbiar.Kalau ada yang naik pun bangunan MAA kat Terminal 1 tu. Bagaimanapun baru-baru ni bila aku lalu kat Seremban,aku terpandang ke arah bangunan yang sepatutnya telah lama siap itu.Kalau tengok dari struktur bangunan macam nak buat shopping kompleks.kalau jadi bagus la.Bertambah lagi tempat persinggahan kat Seremban ni.Dan yang paling penting,tak menyakitkan mata lagi.Banyak sangat bangunan tinggal pun berbulu gak tengoknya.

Gambar ni baru je aku ambil pada 5 Feb.2011.Kalau tengok mereka dah mula menyambung kerja membina laluan untuk tempat letak kereta di tingkas atas.Bahagian-bahagian lain belum nampak lagi.Mungkin berperingkat-peringkat.(harapnya la !) Kalau korang lalu,tengok apa perkembangannya..semakin berkembang ke atau akan menguncup kembali.Kedudukannya di Kemayan Square bersebelahan Steyen minyak Mobil dan berhampiran Hospital KPJ.

Apa-apa pun semoga Seremban akan kembali ceria dengan terbinanya kembali bangunan ini.

2 comments:

  1. rasanya lah kan, bangunan yg tu akan menjadi trade mark buat seremban....kalau melaka ada kota a famosa yg dibanggakan......jadi seremban pulak ada bangunan lamo yg menjadi pusat penternakan ....burung walid?????...bukan...tapi nyamuk....,. Cadangan ana ha....apa kata itu tempat buat business....pasti masyuk punya.....dia punya trade mark dah ada...jadi...buat business...rumah hantu terbesar di asialah....kan....kan.

    ReplyDelete