Wednesday, January 30, 2013

1 Malaysia Bike Week

Aku berasa sangat teruja. Maklum la, dah lama pujuk isteri nak bagi beli bike...hehehe ( tq ayang ) akhirnya dapat gak beli walaupun yang paling murah je..Naza Blade 250. Anyway, aku nak cerita pengalaman aku lepas seminggu motor baru keluar.kalau ikutkan, pantang pun tak habis lagi. Apa taknya, tempat kerja pun depan rumah je. Mana la nak jalan jauh.

Ok, back to the story...Aku dah tengok iklan mengenai 1 Malaysia Bike Week 2012 nie beberapa minggu sebelum event tersebut dijalankan. Jadi dalam hati memang berhasrat andainya kalau bike dapat keluar sebelum event ini berlansung memang rasa nak join..Maklumlah, konvoi berkereta ni sudah biasa sangat. Nak pula rasa berkonvoi dengan superbike.

So, pada 11 November 2012, aku berpeluang mengikuti perhimpunan motosikal terbesar yang pertama kali di Malaysi ini. Tapi orang lain datang bersama rakan-rakan kelab. Aku ? loneranger lagi...motor baru keluar seminggu, mana la sempat nak cari kelab..Tapi nasib baik wife sporting..dialah yang setia menemani suaminya yang memang suka aktiviti macam nie... ;-) ttq sekali lagi sayang...


Macam mana dengan anak-anak ? Mana boleh naik sampai 4 orang macam selalu aku buat masa naik motor Modenas Elegan tue...hehehe...apa lagi...tinggal dengan nenek la sekejap...

Ok, macam aku kata tadi, aku tak geng bikers lagi...sekarang pun tak de gak...jadi pagi tue masa aku dan isteri berhenti minum kat R&R Seremban, aku selamba je tanya geng2 bikers yang ada 2,3 group di situ..Aku join Lanun Bikers dari Melaka kalau tak silap..tapi yang kelakarnya tak sempat sampai Putrajaya pun aku follow..dia orang laju sangat...aku punya 250 je...dia orang paling rendah pun Kawa 650...tak terkejor yop...apapun aku meneruskan perjalanan dengan single bike bersama isteri ke Putrajaya.

Aku sampai agak awal hingga aku ingatkan tak de apa2 event..rupa-rupanya ianya berlansung di dataran Putrajaya depan Mahkamah.

Sampai di sana ada pendaftaran..dapatlah cenderamata seperti baju, topi dan makanan. Ala..baju yang macam aku pakai kat gambar atas tue...
Nasib baik ada jugak geng Blade

Masa nie baru sampai dan tak ramai lagi...



My lovely wife

Me and my wife


Me among the big bikes2... :-)

kalau ikutkan tak cukup nak capture keseluruhan gambar bike...sangat banyak dan sangat ramai...


 Memang tak akan dapat untuk capture semua gambar sekali...phew...terbaik la..rasa2 ada dekat 5 ribu big bike...

Tapi kira beruntung la bawak wife aku..dapat gak dia bergambar dengan celibrity big bike...kalau korang tengok korang mesti kenal kan...

Siapa tak kenal diva bikers...Fauziah Latiff

 Ini pula Duta Bikers Malaysia..


Hehehe...yang ini bukan bikers...artis jemputan je...Didie Alias..

Dan kemuncak acara ini ialah bila YAB PM Dato' Seri Najib Razak tiba bersama Spider untuk merasmikan majlis..gigil jugak katanya..tak pernah bawak motor...tapi tabik la PM...berani jugak mencuba...


Itu sahajalah untuk dikongsikan...next time aku nak kongsi ride aku ke Cameron Highlands bersama geng2 Bladers...itu lagi mencabar wooo...tak sabar nak cerita...nantikan ye...

No comments:

Post a Comment