Wednesday, January 16, 2013

First time ke Bandung

Kami sekeluarga memang kuat berjalan..kalau nak diikutkan,banyak yang aku nak post,tapi kadang-kadang masa tidak mengizinkan untuk aku selalu update.Selalunya aku berjalan sekitar Malaysia sahaja.Dan ini adalah kali pertama menaiki kapal terbang dan keluar dari Malaysia...wahhhhh...so excited...

Plannya telah aku rancang sekitar penghujung Oktober lalu,namun hanya aku dan isteri sahaja yang tahu manakala anak-anak tidak diberitahu langsung..maklum la,nak buar suprise..Kalau tidak mereka pasti akan sentiasa bertanya sahaja bila papa dan mama nak bawak naik aeroplane...?

Lokasi kami kali ini ialah ...Bandung,Indonesia....... yeahhhh !!!!

Tarikh : 10 / 12 / 2012
Add caption

Pagi itu tanpa memberitahu kepada anak-anak lokasi sebenar tujuan kami.Dengan meminta kerjasama ibubapa aku,mereka menghantar kami ke LCCT.
Sedia untuk naik kapal terbang

Bismilahhirahmanirahim...selamatkan perjalan kami.
Alhamdulillah...cuaca baik hari ini..

Sudah hampir tiba....

Here we are....

Bandara Husein Sastranegara Bandung

Dah sampai tempat pertama kena tuju ialah nak cari makan...nak cari makan...time nie lebih kurang jam 3.00 petang...dari pagi tadi b.fast roti canai je kat Sepang...mana leh tahan woo...

Simpang Raya

Jadi sinilah tempat yang dituju...masakan padang katanya...ok lah...not bad...

Masakan Padang nie pilihan lauknya banyak...tapi bayar ikut jumlah yang kita makan sahaja...kalau rasa selera besar...boleh cuba semua...

Restorannya pun selesa. Ada yang ber air-cond...ada yang di luar..kami pilih untuk duduk di luar...ambil angin Bandung... ;-)

Dah selesai makan,perut pun dah terisi kembali,kami meneruskan destinasi kami yang pertama...Oh,ya...sebelum tue,saya beli kad telefon Pra Bayar Sempati terlebih dahulu bagi memudahkan untuk menghubungi keluarga di Malaysia..maklum la,Digi tak de coverage di sini...

So,lokasi pertama kami tuju ialah...
 Toko Tiga

Ini antara tempat tumpuan pelancong untuk mencari jeans brande pada harga yang berpatutan.Menurut kata supirku,"Kalau abang masuk di sini nanti,bisa aja jumpa ramai orang Malaysia",.Memang betul pun..yang naik satu flight dengan kami tadi pun ada.

Isteri dan anak-anakku..

Tasya dan Aeryl

Selesai sambar dua tiga helai jeans di sini kami bergerak ke lokasi lain pula..kata orang,masa itu emas.Tak sempat nak check in lagi..ikut badan memang penat,tapi bukan selalu ke sini pun..

Lokasi pakaian2 berjenama..

The Summit

Di sini kasut2 dan beg berkualiti...

Baso Granat...bakso terbaik...

Ronda sebentar sebelum balik ke hotel

Perghhhh...kepenatan..sekarang masa untuk check in..dah jam 10 malam...baru nak check in..kalau ikut hati nak ronda lagi...tapi simpan tenaga untuk esok dulu...

Di sinilah kami akan menginap sepanjang berada di Bandung...Ariandri Boutique Guesthouse..rumah banglo yang diubah menjadi guesthouse..but not bad..tapi nak sampai...fuhhh...terpaksa mencelah-celah dilaluan yang sempit antara rumah2 orang..korang boleh imagine macam rumah-rumah di Bangsar yang ditukar menjadi premis perniagaan..nice...

Depan bilik dah macam Hard Rock

Terbukti kepenatannya anak2ku ini..

End of Day 1...sambung nanti.