Sunday, May 17, 2020

SELAMAT HARI GURU 2020

BERGURU DEMI ILMU, BINA GENERASI BAHARU


Ini norma baru. Buat pertama kalinya sambutan Hari Guru dilakukan secara dalam talian atau sevara maya oleh mana-mana insan yang bergelar guru. Belum pernah rasanya terjadi suasana seperti ini sebelum ini.

Alhamdulillah, hari ini telah berlansungnya majlis sambutan serba ringkas tapi sangat bermakna buat semua yang bergelar "cikgu" di SK Batang Benar, Mantin, Negeri Sembilan.

Perhimpunan yang dijalankan melalui aplikasi Google Meet ini bermula jam 10.00 pagi , 18 Mei 2020 dan disertai oleh En.Sabaruddin bin Ab Rahman, Guru Besar SK Batang Benar, En.Khairul Azmi bin Yahya, YDP PIBG, barisan pentadbir, guru-guru serta beberapa orang wakil murid yang turut memberikan ucapan dan persembahan.

Berikut sedikit paparan gambaran perjalanan program tersebut.


Acara yang serba ringkas tapi bermakna turut diselitkan dalam aturcara.


Dah lama tak ber Hari Guru di sekolah, kali ini aku dah bersedia nak bersama-sama dengan perasaan bangga dan gembira tapi dalam suasana yang sangat berbeza. Laptop dah sedia, line je kadang-kadang semput....huhuhu...

Dia orang kata nak tema pelangi, tapi pelangi tak keluar lagi....hihihi....

Alhamdulillah, penyertaan hampir kesemua guru bersama-sama dalam perjumpaan ini. maklumlah... ini akan jadi suatu sejarah sepanjang bergelar guru nanti.

Ramai kan ...?
Terima kasih GB

Wakil Murid
Sempat 3 bulan aku bertugas penuh di SK Batang Benar, baru nak kenal semua, tiba-tiba kena PKP sampailah sekarang PKPB pula. Tak dapat masuk sekolah. Mungkin ini semua ada hikmah di sebalik yang berlaku. Kita doakan yang terbaik untuk semua warga SKeBB.

Apapun, tahniah diucapkan kepada Tuan GB, YDP PIBG, Barisan Pentadbir, Guru-guru, anak-anak murid yang terlibat serta khususnya kepada Jawatakuasa Sambutan Hari Guru 2020 SK Batang Benar.

Bersedia untuk norma baru seterusnya. Semoga keadaan akan menjadi bertambah baik.
 
"Hebat. Fokus. Cemerlang."

Kepada rakan-rakan, 
SELAMAT HARI GURU. TERIMA KASIH CIKGU.



Helmy Muhammad.
18 Mei 2020.


No comments:

Post a Comment