Thursday, January 2, 2020

SABAR ITU INDAH


"Alamak, takde parking pulak !"

Parking punya pasal pun boleh buat kau jadi hilang pertimbangan. Mulalah sifat negatif seperti marah, geram dan sakit hati mula timbul. Itulah sebahagian sifat sebenar manusia. Dan tak terkecuali juga aku.

Manakan tidak, sudahlah terpaksa berpusing berkali-kali untuk kau dapatkan tempat, tiba-tiba orang lain masuk dulu parking yang kau nak tuju... mau tak mengamuk.

Tapi... kena tau juga, manusia ni masih ada sifat positif dalam diri. Kena belajar untuk sabar. Memanglah tengah marah. Sama macam aku. Tiba-tiba rasa tak boleh nak kawal. 3 minit, 5 minit pertama terkeluar jugak suara nada-nada geram.

Akhirnya aku fikir kalau aku menjerit sekalipun bukannya parking tu tiba-tiba jadi sedia khas untuk aku pun. Aku bukan VIP... "Eh, kau siapa nak demand ?"

Sudahnya kena tarik nafas dalam-dalam dan kena sabar. Kena fikir mungkin belum rezeki kita untuk dapat parking tu.

Rezeki tu pula bukannya kena tunggu je sebab kadangkala kau kena usaha untuk dapatkan, kadangkala kau kena harap ihsan orang untuk bantu dan akhir sekali semuanya atas ketentuan Yang Maha Esa.

Sekali lagi jawapan akhirnya ialah sabar. Kalau nak parking selesa kena bayar lebihlah.

Haaa.... lega, aku dapat parking kat luar tadi. Bayar pakai kupon je.. murah sikit 😁

Jom... dah boleh jalan dah... selamat hujung minggu.

1 comment:

  1. If you're trying hard to lose pounds then you certainly have to try this brand new tailor-made keto diet.

    To produce this keto diet service, certified nutritionists, fitness couches, and chefs have united to develop keto meal plans that are effective, decent, money-efficient, and satisfying.

    Since their first launch in January 2019, thousands of individuals have already remodeled their figure and well-being with the benefits a smart keto diet can provide.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover 8 scientifically-confirmed ones provided by the keto diet.

    ReplyDelete